نکات مهمی که باید قبل از خرید خانه در آمریکا بدانید

نکات مهمی که باید قبل از خرید خانه در آمریکا بدانید

معمولا قبل از هر خرید بزرگ و گران‌قیمتی، سعی می‌کنیم تا پس از بررسی تمامی جوانب تصمیم‌مان را نهایی کنیم تا از هرگونه ضرر احتمالی جلوگیری کرده باشیم. خرید خانه هم از این قاعده مستثنی نیست؛ که اگر گران‌قیمت‌ترین خرید زندگی بسیاری از آدم‌ها نباشد، حتما یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

ما در گروه مشاورین املاک Bluxen، همواره تلاش کرده‌ایم تا در کنار مشاوره به خریداران و دوستانی که به ما مراجعه می‌کنند، مطالب و اطلاعاتی را هم آماده کنیم که به‌طور کلی دید بهتری نسبت به این بازار در اختیار هم‌وطنان عزیزمان قرار دهد. در همین راستا تصمیم گرفتیم تا مطلبی دیگر در مورد ناگفته‌ها و ترفندهای خرید ملک و خانه در آمریکا منتشر کنیم. اگر مطلب قبلی‌مان در مورد راهنمای خرید ملک در آمریکا را مطالعه نکرده‌اید، پیش‌نهاد می‌کنیم نگاهی هم به آن داشته باشید تا با مراحل خرید خانه آشنا شوید.

۱. دست به پول و سرمایه‌تان نزنید!

معمولا توصیه می‌شود که در حدود سه تا شش ماه پیش از خرید خانه، تا آن‌جا که می‌توانید از کارهایی مثل خریدهای بزرگ، درخواست کارت اعتباری جدید یا هرکاری که به Credit شما ممکن است لطمه‌ای بزند خودداری کنید تا در زمان درخواست برای وام مسکن، مشکلی برای‌تان پیش نیاید.

۲. Pre-Qualified یا Pre-Approved؟ مسئله این است!

یکی از اولین اقداماتی که برای خرید خانه باید انجام دهید، گرفتن پیش‌تائید وام است تا در این مرحله‌ به‌طور حدودی متوجه شوید که تا چه سقفی اعتبار و توانایی گرفتن وام مسکن را دارید. نکته‌ای که در این مورد باید بدانید، تفاوت بین خریدار Pre-Qualified و Pre-Approved است. شرکت‌ها و موسسات مالی، نامه‌ی مربوط به Pre-Qualification را بر اساس اطلاعاتی که شما به آن‌ها می‌دهید تنظیم می‌کنند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که شما در نهایت بتوانید وامی مطابق با عدد اعلام شده در آن نامه دریافت کنید. هنگامی که این شرکت‌ها اطلاعات شما را بررسی کرده و به اصطلاح Credit شما را چک کنند، آن‌وقت می‌توانند عددی دقیق‌ و تایید شده به شما بدهند و در این حالت شما Pre-Approved می‌شوید. اگر قبل از پیدا کردن خانه‌ی موردنظرتان برای گرفتن Pre-Approval اقدام کنید، تصویر بهتری از قدرت خریدتان خواهید داشت و سراغ خانه‌هایی می‌روید که مطابق با بودجه‌ی شما و مقدار وام مسکن‌تان باشند.

۳- بهترین زمان خرید خانه همین حالاست!

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که خریداران خانه به دنبال پاسخ آن هستند، بهترین زمان برای خرید خانه است تا بتوانند حداکثر صرفه‌جویی را در این خرید مهم انجام دهند. اینکه شما به عنوان یک خریدار سعی کنید تا از تحولات بازار مسکن مطلع شوید، اصلا ضرری ندارد اما اگر پیگیری این اخبار برای‌تان حالت وسواس‌گونه‌ای پیدا کرده و مانع از گرفتن تصمیم نهایی شما شود، بهتر است مراقب باشید. بهترین زمان برای خرید، همان وقتی‌ست که شما خانه‌ای پیدا می‌کنید که هم در حدود بودجه‌ی شماست و هم مشخصات دلخواه شما را دارد. پیش‌بینی بازار مسکن تقریبا غیرممکن است و خریدارانی که بیش از اندازه معطل می‌کنند، معمولا نتیجه‌ی خوبی نخواهند گرفت.

۴- خانه‌ی بزرگ‌تر همیشه بهتر نیست!

ضرب‌المثلی قدیمی در بازار مسکن می‌گوید که هیچ‌وقت بزرگ‌ترین و بهترین خانه‌ی محل را نخرید. شاید باور عموم بر این باشد که خانه هرچقدر بزرگ‌تر، بهتر! اما وقتی پای خرید و فروش ملک به میان می‌آید، خواهید دید که تنها درصد بسیار محدودی از خریداران هستند که به دنبال خانه‌های بزرگ می‌گردند. پس شمایی که بزرگ‌ترین خانه‌ی محل را خریده‌اید، اگر روزی قصد فروش آن را داشته باشید، کمی پیدا کردن خریدار مناسب برای‌تان سخت‌تر و رقابت برای خرید خانه‌تان کم‌تر خواهد بود.

۵- هزینه‌های پنهان را فراموش نکنید

یکی از تفاوت‌های مهم اجاره و خرید خانه، هزینه‌هایی‌ست که قانونا برعهده‌ی مالک خانه است. شما به عنوان خریدار خانه، علاوه بر مبلغی که هرماه به عنوان قسط وام پرداخت می‌کنید، باید حواس‌تان به هزینه‌های دیگری مانند مالیات ملک (Property Tax)، قبوض مختلف و هزینه‌ی HOA در برخی املاک باشد. به همین دلیل همیشه سراغ خرید خانه‌ای بروید که ارزان‌تر از سقف بودجه‌ی شماست تا در ادامه مشکلی برای تامین هزینه‌های جانبی نداشته باشید.

۶- شما قرار نیست با خانه‌ی خود ازدواج کنید!

عشق و منطق معمولا مقابل هم قرار دارند و وقتی ما دلباخته‌ی چیزی می‌شویم، کم‌تر از همیشه در مورد منطقی بودن شرایط فکر می‌کنیم. در خرید خانه هم داستان همین است؛ اگر قرار باشد در این مورد احساسی تصمیم بگیرید، احتمال اینکه در نهایت متحمل شکستی عشقی و مالی شوید اصلا کم نیست. حواس‌تان باشد که تفاوت بسیاری بین تصمیم احساسی و غریزی وجود دارد. تصمیم غریزی وقتی‌ست که شما همه‌ی شرایط را مطابق با تصورات قبلی‌تان می‌بینید و با اعتماد به آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنید. اما در تصمیم احساسی، شما مثلا بر اساس رنگ خانه یا حیاط زیبای آن قصد خرید خانه را دارید. خرید خانه یک سرمایه‌گذاری بسیار مهم است، پس تمام تلاش‌تان را بکنید تا حرکت غیر عاقلانه‌ای انجام ندهید.

۷- پول نقد معمولا حرف آخر را می‌زند

خریدارانی در بازار مسکن هستند که نیازی به گرفتن وام ندارند و حاضرند به صورت نقد تمامی قیمت خانه را به فروشنده پرداخت کنند. اگر شما از این دسته نیستید و مطلع می‌شوید خانه‌ی موردنظرتان چنین پیش‌نهاد دست به نقدی دارد، شاید بهتر باشد همچنان به دنبال گزینه‌های دیگر هم باشید چون احتمال برنده شدن پیش‌نهاد شما کم است.

۸- بررسی جزییات فنی و فیزیکی خانه

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از نهایی شدن قرارداد انجام دهید، بررسی فیزیکی خانه‌ی موردنظرتان است. شرکت‌ها و افراد بسیاری در شهرهای مختلف آمریکا وجود دارند که این خدمات را ارائه می‌دهند و بهتر است با کمی جستجو در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی نظیر Yelp، شخصی را برای این‌کار استخدام کنید که تجربه‌ی کافی و کارنامه‌ی خوبی در این زمینه داشته باشد. مطمئن باشید که هزینه‌ی ۲۰۰ یا ۳۰۰ دلاری این بخش در برابر اطلاعاتی که از خانه‌ی موردنظرتان بدست می‌آورید هیچ است و می‌تواند از هزینه‌های احتمالی که در آینده متوجه آن‌ها خواهید شد، جلوگیری کند. ضمنا اگر مورد و ایرادی در خانه پیدا کنید، می‌توانید از آن به‌عنوان بهانه‌ای برای چانه‌زدن با فروشنده استفاده کرده و قیمت را کمی پایین‌تر بیاورید.

۹- محله‌ی ایده‌آل خود را پیدا کنید

متاسفانه بسیاری از خریداران پس از مدتی زندگی در محله‌ی جدیدشان، از خرید خود پشیمان می‌شوند. به همین دلیل مهم‌ترین موردی که باید به آن دقت کنید، محله‌ای‌ست که خانه‌ی موردنظرتان در آن قرار گرفته است. قبل از بستن قرارداد، در ساعات مختلف شبانه‌روز تا آن‌جا که فرصت داشتید، به محله‌ی آینده‌ی خود سر بزنید و سعی کنید با همسایگان و محیط آن‌جا آشنا شوید. مسیر هر روز خود تا محل کار را یکی دوبار رانندگی کنید تا مطمئن شوید با مسیر و مدت زمانی که در ترافیک خواهید بود مشکلی نخواهید داشت. سوپرمارکت‌، رستوران و مدارس اطراف خانه را هم حتما بررسی کنید. حتی اگر به هیچ کدام از آن‌ها نیاز هم نداشته باشید، بدانید که خانه‌ای که در نزدیکی این مراکز قرار داشته باشد، حتما ارزش بیشتری نسبت به خانه‌های دور از مراکز تفریحی دارد.

راهنمای فروش ملک در آمریکا

مهم‌ترین هدف ما در گروه مشاورین املاک Bluxen، کمک به فروش خانه و ملک شما در کم‌ترین زمان و به بیشترین قیمت ممکن است. خرید و فروش خانه یا ملک معمولا فرآیندی زمان‌بر و طولانی‌ است و در هر کشور، قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل اگر قصد خرید یا فروش ملک را دارید، بهتر است که از مشاورینی باتجربه و حرفه‌ای در این زمینه در کنار خود استفاده کنید. ما در گروه مشاورین املاک Bluxen، تصمیم گرفتیم برای هموطنان عزیزی که در کشور آمریکا تصمیم به خرید یا فروش ملک و خانه‌ای دارند، راهنمایی آماده کنیم که به‌طور مختصر و مفید تمامی مراحل این فرایند را شرح دهد.

در این مطلب مراحل مربوط به فروش خانه در ایالات متحده آمریکا را توضیح می‌دهیم و در مطلبی دیگر، راهنمایی درباره‌ی خرید ملک در آمریکا را منتشر کرده‌ایم. چنانچه در مورد هر یک از مراحل توضیح بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید از طریق تلفن یا پست الکترونیک با ما در تماس باشید.

مراحل فروش ملک در آمریکا

مراحل فروش ملک در آمریکا

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، فروش خانه فرآیندی زمان‌بر و کمی پیچیده است و پیچیدگی برخی از مراحل این کار، برای کسانی که برای اولین بار قصد فروش ملک در آمریکا دارند حتما کمی بیشتر خواهد بود. در ادامه سرفصل این مراحل را به همراه توضیح مختصری از هرکدام مرور می‌کنیم.

 

۱- تماس با مشاورین املاک Bluxen

مرحله‌ی اول به تماس و ملاقات با مشاورین ما می‌گذرد. در این جلسه به‌صورت خلاصه و کلی روند فروش ملک در آمریکا را برای‌تان توضیح خواهیم داد.

۲- قیمت‌گذاری

با توجه به موقعیت و محل ملک، آنالیز دقیقی از قیمت‌ املاک فروش رفته یا موجود در بازار را برای شما آماده می‌کنیم تا پس از بررسی، بتوانید قیمت حدودی ملک خود را مشخص کرده و در این مورد تصمیم نهایی را بگیرید.

استراتژی مناسب

هدف ما فروش ملک شما در کم‌ترین زمان و با بیشترین قیمت ممکن است. پس درنظر داشته باشید که بررسی گزارش تهیه‌ شده در مورد قیمت املاک مرتبط و مدت زمان فروخته شدن آن‌ها، یکی از مهم‌ترین اقدامات فروش ملک شماست.

 

۳- آماده کردن ملک

ملک خود را از چشم یک خریدار نگاه کنید تا ببینید با اضافه یا کم‌ کردن چه وسایل و فاکتورهایی می‌شود قیمت آن‌را افزایش داد. در این مرحله پیش‌نهادهایی هم از طرف مشاورین ما دریافت خواهید کرد.

۴- قرار دادن ملک برای فروش

وقتی که مطمئن شویم همه‌چیز آماده شده است، ملک شما را برای فروش در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف قرار می‌دهیم. در این مرحله باید آماده‌ی پذیرایی و نشان دادن ملک به خریداران احتمالی باشیم.

 

بازدید از ملک

برخی از خریداران ممکن است بدون اعلام قبلی تصمیم به بازدید از ملک شما داشته باشند. بهترین حالت این است که شما حتی این پیش‌نهادها را هم رد نکرده و در بازدید از ملک آن‌ها را پذیرا باشید.

۵- پیش‌نهاد قیمت و چانه‌زنی!

اگر همه‌چیز خوب پیش برود، خریدار قیمت پیش‌نهادی‌اش را از طریق مشاور املاک خود به ما اعلام خواهد کرد.

انتخاب خریدار

در این مرحله ما نقاط مثبت و منفی هرکدام از قیمت‌های پیش‌نهادی را به شما اعلام می‌کنیم. انتخاب خریدار، قبول یا رد قیمت پیش‌نهادی و یا پیش‌نهاد یک قیمت دیگر به خریدار مدنظرتان، از اختیارات شما در این مرحله است.

۶- بازدید فیزیکی

اکثر خریداران پس از توافق بر سر قیمت، درخواست بررسی فیزیکی ملک را خواهند داشت. در این مرحله احتمال دارد که خریدار درخواست تعمیراتی را پیش از خرید ملک داشته باشد که ما پس از بررسی این درخواست‌ها، تمام گزینه‌های ممکن و هزینه‌ی آن‌ها را به شما اطلاع خواهیم داد.

۷- قرارداد

این‌جا دیگر شما و خریدار بر سر تمامی مفاد قرارداد به توافق رسیده‌اید و عملا پس از نهایی کردن و بستن قرارداد، ملک شما به فروش رفته است.

خالی کردن ملک

زمان تغییر آدرس و منتقل کردن حساب‌های آب، برق و گاز و خالی کردن ملک از تمامی وسائل شماست.

۸- قرارداد نهایی

نهایی کردن قرارداد و انتقال پول و مالکیت مرحله‌ی آخر فروش ملک شماست. معمولا یک وکیل یا موسسه به عنوان شخص سوم حاضر در این قرارداد، مسئول این انتقال خواهد بود. ما در گروه مشاورین املاک Bluxen، خوش‌حال می‌شویم که در این مسیر همراه شما باشیم و تجربه‌ای که سال‌ها در این زمینه کسب کرده‌ایم را در اختیارتان بگذاریم.

راهنمای خرید ملک در آمریکا

خرید و فروش خانه یا ملک معمولا فرآیندی زمان‌بر و طولانی‌ است و در هر کشور، قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل اگر قصد خرید یا فروش ملک را دارید، بهتر است که از مشاورینی باتجربه و حرفه‌ای در این زمینه در کنار خود استفاده کنید. ما در گروه مشاورین املاک Bluxen، تصمیم گرفتیم برای هموطنان عزیزی که در کشور آمریکا تصمیم به خرید یا فروش ملک و خانه‌ای دارند، راهنمایی آماده کنیم که به‌طور مختصر و مفید تمامی مراحل این فرایند را شرح دهد.

در این مطلب مراحل مربوط به خرید خانه در ایالات متحده آمریکا را توضیح می‌دهیم و در مطلبی دیگر، راهنمایی درباره‌ی فروش ملک در آمریکا را منتشر خواهیم کرد. چنانچه در مورد هر یک از مراحل توضیح بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید از طریق تلفن یا پست الکترونیک با ما در تماس باشید.

مراحل خرید خانه در آمریکا

مراحل خرید خانه در آمریکا

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، خرید خانه فرآیندی زمان‌بر و کمی پیچیده است و پیچیدگی برخی از مراحل این کار، برای کسانی که برای اولین بار قصد خرید ملک در آمریکا دارند حتما کمی بیشتر خواهد بود. در ادامه سرفصل مراحل خرید ملک در آمریکا را به همراه توضیح مختصری از هرکدام مرور می‌کنیم.

 

۱- مشورت با مشاور املاک

اگر قصد خرید یا فروش ملک در کالیفرنیا را دارید، خوش‌حال می‌شویم که بتوانیم در این زمینه کمکی به شما بکنیم. اما اگر در دیگر ایالات و شهرهای آمریکا سکونت دارید، در اولین قدم باید با یک مشاور املاک حرفه‌ای و با تجربه تماس بگیرید و در مورد مشخصات خانه‌ی موردنظرتان با آن‌ها مشورت کنید.

مزیتی که خریدار ملک از آن برخوردار است

شما به عنوان خریدار، لازم نیست هیچ هزینه‌ای بابت مشاور املاک خود پرداخت کنید و تمامی هزینه‌ها و کمیسیون این شخص توسط فروشنده‌ی ملک پرداخت خواهد شد.

۲- پیش‌تائید وام

برای این قسمت به فیش حقوقی، فرم W-2 و صورت حساب بانک نیاز خواهید داشت. اینکه بدانید تا چه‌مقدار می‌توانید وام دریافت کنید، در جستجوی ملک مناسب به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

۳- جستجوی آغاز می‌شود!

قسمت هیجان‌انگیز ماجرا این‌جاست. مشاورتان املاک مختلفی را به شما معرفی می‌کند تا پس از بررسی، هرکدام را که دوست داشتید از نزدیک ببینید و انتخاب کنید.

جستجوی پیشرفته

تمامی وب‌سایت‌های که در رابطه با خرید و فروش ملک فعالیت می‌کنند شبیه به هم نیستند. برخی از این سرویس‌ها فقط در اختیار مشاورین حرفه‌ای قرار می‌گیرند و املاک بسیاری قبل از اینکه برای عموم به نمایش گذاشته شوند، فقط توسط مشاورین حرفه‌ای قابل جستجو هستند.

۴- پیشنهاد قیمت

پس از مشورت با شما، گروه مشاورین املاک Bluxen به عنوان مشاور املاک شما، قیمت و شرایط پیشنهادی را برای فروشنده‌ی ملک و نماینده‌ی ایشان ارسال می‌کند.

۵- مذاکره و قرارداد

توافق بر سر قیمت و شرایط موردنظر شما با فروشنده، یک‌مقدار زمان‌برتر از باقی مراحل است اما نگران نباشید! پس از کمی رفت و برگشت، قراردادتان آماده‌ی امضا خواهد شد.

قرارداد

پس از توافق اولیه، شما مدت زمان محدودی فرصت دارید تا مدارک موردنیاز برای نحوه‌ی پرداخت را آماده کنید. همچنین در این مدت باید ملک را کاملا از لحاظ فیزیکی بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی از چشم‌تان پنهان نمانده است. در طول این مدت، وظیفه‌ی مشاور املاک این است که شما را از تمامی حقوق و مسئولیت‌هایی که در قبال این قرارداد دارید آگاه کند.

۶- امضای قرارداد

پس از به توافق رسیدن با فروشنده، قراردادی را امضا خواهدی کرد و ملک موردنظر تا نهایی شدن قرارداد و انتقال مالکیت برای شما نگه داشته خواهد شد.

۷- آخرین جزییات

در این مرحله جزییاتی مانند ارزش‌گذاری ملک، نتایج بررسی فیزیکی و شرایط موجود در قرارداد با شرکتی که از آن‌ها درخواست وام کرده‌اید بررسی می‌شود.

برای بستن قرارداد آماده شوید

نهایی کردن کارهای مربوط به وام، بررسی مجدد تمامی مدارک و گزارش مربوط با بازدید فیزیکی از ملک در این مرحله انجام خواهد شد و مشاور املاک شما مسئول مدیریت و اطمینان از درستی انجام این موارد است.

۸- بستن قرارداد

انتقال مالکیت و وجه مورد توافق مرحله‌ی آخر خرید ملک شماست. معمولا یک وکیل یا موسسه به عنوان شخص سوم حاضر در این قرارداد، مسئول این انتقال خواهد بود.

۹- تمام! مبارک‌تان باشد

برای بسیاری از کسانی که در آمریکا زندگی می‌کنند،‌ خرید خانه اولین قدم در راه ثبات اقتصادی است. همچنین زوج‌های جوانی که اولین بار خرید خانه را تجربه می‌کنند، این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل آن‌ها در راستای تشکیل خانواده خواهد بود. ما در گروه مشاورین املاک Bluxen، خوش‌حال می‌شویم که در این مسیر همراه شما باشیم و تجربه‌ای که سال‌ها در این زمینه کسب کرده‌ایم را در اختیارتان بگذاریم.

شهر سن‌دیگو

ایالت کالیفرنیا

ایالت کالیفرنیا

ایالت کالیفرنیا در جنوب غربی آمریکا واقع شده و ۳۸ میلیون نفر جمعیت دارد. مرکز این ایالت، شهر ساکرامنتو (Sacramento) است که جمعیتی در حدود ۴۶۵ هزار نفر دارد. شهرهای بزرگ ایالت کالیفرنیا بر اساس جمعیت به ترتیب عبارتند از

۱- لس آنجلس (Los Angeles) با جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر

۲- سن دیگو (San Diego) با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون ۳۰۰ هزار نفر

۳- سن خوزه (San Jose) با جمعیت ۹۴۵ هزار نفر

۴- سن فرانسیسکو (San Francisco) با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ هزار

ایالت کالیفرنیا از لحاظ وسعت، سومین ایالت آمریکا است و به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. آب و هوای قسمت شمالی، سردتر از بخش جنوبی این ایالت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و فروش املاک مسکونی و تجاری در ایالت کالیفرنیا با ما تماس بگیرید.

 

شهر سن دیگو

سن‌دیگو با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جنوبی‌ترین بخش ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این شهر، یکی از شهرهای مرزی آمریکا است که در همسایگی شهر تیووانا (Tijuana) مکزیک واقع شده است.

جمعیت شهر سن دیگو در سال ۱۸۵۰ فقط ۵۰۰ نفر بوده است. این جمعیت در سال ۱۹۵۰ به ۳۳۳ هزار نفر افزایش می‌یابد و امروزه بالغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. شهر سن‌دیگو، هشتمین شهر بزرگ آمریکا است و بازار خرید و فروش املاک در آن، یکی از پر رونق‌ترین و داغ‌ترین بازارها در آمریکا و جهان را به خود اختصاص داده است.

هم‌مرز بودن سن‌دیگو با شهر تیخوانا در مکزیک باعث رفت و آمد روزانه‌ی افراد زیادی بین مرز این دو شهر شده است. مهمترین فرودگاه سن‌دیگو فرودگاه بین‌المللی سن دیگو است. هم‌چنین بزرگ‌ترین پایگاه نیروی دریایی آمریکا در این شهر قرار دارد و صنایع وابسته بسیاری (همانند شرکت جنرال اتمیکز) از این جهت نیز در اینجا مستقر هستند.

املاک در کالیفرنیا

برای آشنایی بیشتر با وضعیت املاک، انواع آن و شرایط معاملات در ایالت کالیفرنیا و شهر سن‌دیگو توضیحات زیر می‌تواند مفید باشد.

اولین نکته اینکه واحد اندازه گیری مساحت املاک فوت مربع (SqFt) است. آن گروه از هموطنانی که با متر مربع آشنایی بیشتری دارند، لازم است بدانند که هر فوت مربع برابر با ۰/۰۹ متر مربع است. بطور مثال یک خانه با زیربنای ۱۰۰ متر مربع برابر است با ۱۱۱۱ فوت مربع یا در مثال دیگر خانه ای که زیر بنای آن ۱۴۰۰ فوت مربع است، یعنی زیر بنایی در حدود ۱۲۶ متر مربع دارد.

نکته بعدی نحوه تفکیک املاک به مسکونی و تجاری است. به طور کلی وقتی در یک زمین، ساختمانی شامل یک تا ۴ واحد به منظور زندگی افراد ساخته می‌شود، به آن ساختمان مسکونی گفته می‌شود. حال اگر تعداد واحدهای مسکونی از ۴ بیشتر باشد، در زمره ساختمان‌های تجاری قرار خواهد گرفت. طبیعی است که شرایط ساختمان‌های تجاری از لحاظ وام، بیمه و مالیات مستغلات با شرایط واحدهای مسکونی متفاوت خواهد بود.

نکته سوم، تقسیم‌بندی ساختمان‌های مسکونی است. وقتی یک ساختمان مسکونی در زمینی ساخته می‌شود و چهار دیوار ساختمان به ساختمان دیگری متصل نباشد، به آن خانه مستقل (Detached) یا Single Family گفته می‌شود. حال اگر دیوار یا دیوارهایی از ساختمان به ساختمان دیگری متصل باشد، با عنوان ساختمان متصل (Attached) شناخته می‌شوند. اگر در یک زمین ۲ ساختمان به هم متصل باشند، به آن ساختمان دوقلو (Twin Homes) می گویند و اگر تعداد زیادی واحد مسکونی متصل در یک مجموعه (اعم از یک ساختمان یا یک شهرک) در کنار هم قرار بگیرند که فضاهایی مشاع  برای استفاده ساکنین داشته باشد به آن کاندو مینیوم (Condominium)  گفته می‌شود. نکته‌ای که در ارتباط با کاندو مینیوم ها وجود دارد این است که انجام هرگونه تعییرات در این ساختمان‌ها مستلزم کسب مجوز از مدیریت مجموعه مسکونی است. مدیریت مجموعه مسکونی که با عنوان HOA شناخته می‌شود و مخفف کلمات Home Owners Association به نمایندگی از سوی مالکین، کار مدیریت مجموعه را بر اساس رعایت قوانین شهر و ایالت بر عهده دارد.

لازم است هموطنان عزیزی که به تازگی از ایران تشریف آورده‌اند مستحضر باشند که شرایط و نحوه خرید ملک در آمریکا، تفاوت‌های زیادی با ایران دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، این است که شما برای انجام کامل مراحل قانونی خرید ملک، نیاز به مدت زمان بیشتری دارید.  اگر بخواهید ملکی را با استفاده از تسهیلات بانکی و وام خریداری کنید، حداقل ۲۵ تا ۳۰ روز زمان برای انجام کارهای قانونی زمان لازم است و اگر ملک مورد نظر را بصورت نقدی خریداری می کنید، این مراحل می‌تواند در مدت زمان حداقل ۷ تا ۱۰ روز  قابل انجام باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل نیاز به این مدت زمانی این است که محضر (Escrow) وظایفی دارد که انجام آن مستلزم صرف زمان است. اینکه استعلام‌های لازم برای ملک مورد معامله انجام گردد تا اطمینان حاصل شود که ملک برای انتقال مالکیت هیچ منع قانونی یا فنی ندارد. همچنین محضر موقعیت ملک را از لحاظ طرح‌های شهرداری و برنامه شهرسازی مورد بررسی قرار می‌دهد تا در صورتی که ملک در محدوده انجام طرح‌های عمرانی قرار دارد، این موضوع و محدودیت‌های آن مشخص شود. به هر حال این بررسی‌ها به نفع خریدار است تا بطور کامل از شرایط ملکی که قصد خرید آنرا دارد مطلع شود.

نحوه فعالیت مشاورین املاک آمریکا

در روش سنتی و قدیمی که هنوز در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، شما برای دست‌یابی به نتیجه دلخواه در خرید و یا فروش ملک، ناچارید با چند بنگاه مشاورین املاک در منطقه‌ی مورد نظر در تماس باشید. حال آنکه در آمریکا، مشاورین املاک آمریکا که دارای مجوز از دولت ایالتی هستند می‌توانند با استفاده از سیستم کامپیوتری جامع و یکپارچه اطلاعات مسکن، به  اطلاعات تمامی ملک‌هایی که برای فروش یا اجاره در بازار عرضه شده است، دسترسی داشته باشند. البته طبیعی است که تخصص و تجربه مشاور املاک، می‌تواند در نتیجه استفاده از سیستم جامع املاک (MLS) اثر گذار باشد. لذا چنانچه شما قصد دارید تا به طور مثال در شهر سن‌دیگو ملکی را خریداری یا به فروش برسانید، می‌توانید به راحتی فقط یک مشاور متخصص و با تجربه را انتخاب کنید و او قادر خواهد بود با دسترسی به سیستم کامپیوتری، خدمات لازم را ارائه نماید.

مشاورین املاک Bluxen، با بیش از ۱۵ سال تجربه در زمینه خرید و فروش املاک مسکونی و تجاری در شهر سن‌دیگو، ایالت کالیفرنیا، آماده‌ی هرگونه مشاوره‌ی رایگان و کمک به هم‌وطنان عزیز در این موارد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید از طریق تلفن ۸۵۸.۵۳۵.۰۰۰۰ و یا پست الکترونیکی info@bluxen.com این دفتر تماس حاصل فرمائید. همچنین هموطنان ساکن ایران، در صورت تمایل می توانند از Viber برای تماس با شماره ۸۵۸.۹۲۲.۴۸۴۵ استفاده کنند.

استفاده بهینه از سرمایه

اگر با داشتن سرمایه‌ای محدود، قصد دارید ملکی را بعنوان محل زندگی خریداری کنید، حتما قبل از هرگونه تصمیم‌گیری برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. ما با اتکا به تخصص و تجربه‌مان، به خانواده‌های زیادی برای استفاده بهینه از سرمایه‌شان کمک کرده‌ایم. برای بسیاری از افراد این احتمال وجود دارد که بتوانند با استفاده از سرمایه‌گذاری در خرید ملک در مناطقی از شهر سن‌دیگو و اجاره آن، درآمد قابل ملاحظه‌ای بدست آورده و از آن درآمد برای پرداخت هزینه اجاره منزل در منطقه‌ای بهتر (که سرمایه‌شان برای خرید آن منزل کافی نیست) استفاده کنند. برخی از خانواده‌ها با استفاده از این روش، شرایط تحصیل فرزندان‌شان در مدارس منطقه‌های موفق‌تر را فراهم نموده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، می‌توانید از طریق تلفن ۸۵۸.۵۳۵.۰۰۰۰ و یا پست الکترونیکی info@bluxen.com با این دفتر تماس حاصل فرمائید. همچنین هموطنان ساکن ایران، در صورت تمایل می توانند از Viber برای تماس با شماره ۸۵۸.۹۲۲.۴۸۴۵ استفاده کنند.