راهنمای خرید ملک در آمریکا

خرید و فروش خانه یا ملک معمولا فرآیندی زمان‌بر و طولانی‌ است و در هر کشور، قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل اگر قصد خرید یا فروش ملک را دارید، بهتر است که از مشاورینی باتجربه و حرفه‌ای در این زمینه در کنار خود استفاده کنید. ما در گروه مشاورین املاک Bluxen، تصمیم گرفتیم برای هموطنان عزیزی که در کشور آمریکا تصمیم به خرید یا فروش ملک و خانه‌ای دارند، راهنمایی آماده کنیم که به‌طور مختصر و مفید تمامی مراحل این فرایند را شرح دهد.

در این مطلب مراحل مربوط به خرید خانه در ایالات متحده آمریکا را توضیح می‌دهیم و در مطلبی دیگر، راهنمایی درباره‌ی فروش ملک در آمریکا را منتشر خواهیم کرد. چنانچه در مورد هر یک از مراحل توضیح بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید از طریق تلفن یا پست الکترونیک با ما در تماس باشید.

مراحل خرید خانه در آمریکا

مراحل خرید خانه در آمریکا

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، خرید خانه فرآیندی زمان‌بر و کمی پیچیده است و پیچیدگی برخی از مراحل این کار، برای کسانی که برای اولین بار قصد خرید ملک در آمریکا دارند حتما کمی بیشتر خواهد بود. در ادامه سرفصل مراحل خرید ملک در آمریکا را به همراه توضیح مختصری از هرکدام مرور می‌کنیم.

 

۱- مشورت با مشاور املاک

اگر قصد خرید یا فروش ملک در کالیفرنیا را دارید، خوش‌حال می‌شویم که بتوانیم در این زمینه کمکی به شما بکنیم. اما اگر در دیگر ایالات و شهرهای آمریکا سکونت دارید، در اولین قدم باید با یک مشاور املاک حرفه‌ای و با تجربه تماس بگیرید و در مورد مشخصات خانه‌ی موردنظرتان با آن‌ها مشورت کنید.

مزیتی که خریدار ملک از آن برخوردار است

شما به عنوان خریدار، لازم نیست هیچ هزینه‌ای بابت مشاور املاک خود پرداخت کنید و تمامی هزینه‌ها و کمیسیون این شخص توسط فروشنده‌ی ملک پرداخت خواهد شد.

۲- پیش‌تائید وام

برای این قسمت به فیش حقوقی، فرم W-2 و صورت حساب بانک نیاز خواهید داشت. اینکه بدانید تا چه‌مقدار می‌توانید وام دریافت کنید، در جستجوی ملک مناسب به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

۳- جستجوی آغاز می‌شود!

قسمت هیجان‌انگیز ماجرا این‌جاست. مشاورتان املاک مختلفی را به شما معرفی می‌کند تا پس از بررسی، هرکدام را که دوست داشتید از نزدیک ببینید و انتخاب کنید.

جستجوی پیشرفته

تمامی وب‌سایت‌های که در رابطه با خرید و فروش ملک فعالیت می‌کنند شبیه به هم نیستند. برخی از این سرویس‌ها فقط در اختیار مشاورین حرفه‌ای قرار می‌گیرند و املاک بسیاری قبل از اینکه برای عموم به نمایش گذاشته شوند، فقط توسط مشاورین حرفه‌ای قابل جستجو هستند.

۴- پیشنهاد قیمت

پس از مشورت با شما، گروه مشاورین املاک Bluxen به عنوان مشاور املاک شما، قیمت و شرایط پیشنهادی را برای فروشنده‌ی ملک و نماینده‌ی ایشان ارسال می‌کند.

۵- مذاکره و قرارداد

توافق بر سر قیمت و شرایط موردنظر شما با فروشنده، یک‌مقدار زمان‌برتر از باقی مراحل است اما نگران نباشید! پس از کمی رفت و برگشت، قراردادتان آماده‌ی امضا خواهد شد.

قرارداد

پس از توافق اولیه، شما مدت زمان محدودی فرصت دارید تا مدارک موردنیاز برای نحوه‌ی پرداخت را آماده کنید. همچنین در این مدت باید ملک را کاملا از لحاظ فیزیکی بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی از چشم‌تان پنهان نمانده است. در طول این مدت، وظیفه‌ی مشاور املاک این است که شما را از تمامی حقوق و مسئولیت‌هایی که در قبال این قرارداد دارید آگاه کند.

۶- امضای قرارداد

پس از به توافق رسیدن با فروشنده، قراردادی را امضا خواهدی کرد و ملک موردنظر تا نهایی شدن قرارداد و انتقال مالکیت برای شما نگه داشته خواهد شد.

۷- آخرین جزییات

در این مرحله جزییاتی مانند ارزش‌گذاری ملک، نتایج بررسی فیزیکی و شرایط موجود در قرارداد با شرکتی که از آن‌ها درخواست وام کرده‌اید بررسی می‌شود.

برای بستن قرارداد آماده شوید

نهایی کردن کارهای مربوط به وام، بررسی مجدد تمامی مدارک و گزارش مربوط با بازدید فیزیکی از ملک در این مرحله انجام خواهد شد و مشاور املاک شما مسئول مدیریت و اطمینان از درستی انجام این موارد است.

۸- بستن قرارداد

انتقال مالکیت و وجه مورد توافق مرحله‌ی آخر خرید ملک شماست. معمولا یک وکیل یا موسسه به عنوان شخص سوم حاضر در این قرارداد، مسئول این انتقال خواهد بود.

۹- تمام! مبارک‌تان باشد

برای بسیاری از کسانی که در آمریکا زندگی می‌کنند،‌ خرید خانه اولین قدم در راه ثبات اقتصادی است. همچنین زوج‌های جوانی که اولین بار خرید خانه را تجربه می‌کنند، این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل آن‌ها در راستای تشکیل خانواده خواهد بود. ما در گروه مشاورین املاک Bluxen، خوش‌حال می‌شویم که در این مسیر همراه شما باشیم و تجربه‌ای که سال‌ها در این زمینه کسب کرده‌ایم را در اختیارتان بگذاریم.

2 پاسخ

تعقیب

  1. […] و ترفندهای خرید ملک و خانه در آمریکا منتشر کنیم. اگر مطلب قبلی‌مان در مورد راهنمای خرید ملک در آمریکا را مطالعه […]

  2. […] ایالات متحده آمریکا را توضیح می‌دهیم و در مطلبی دیگر، راهنمایی درباره‌ی خرید ملک در آمریکا را منتشر کرده‌ایم. چنانچه در مورد هر یک از […]

دیدگاه ها غیر فعال است.